LÜTFEN DAHA SONRA TEKRAR DENEYİNİZ ADD TO CART ISSUES ON SAFARI AND FIREFOX. PLEASE TRY LATER.
X

89.50 ₺ ve üzeri kargo ücretsiz!

SIK SORULAN SORULAR

  • 1. SPORCU TAKVİYELERİ DOPİNG İÇERİR Mİ?

    Yurt dışından gelen veya yurt içinde üretilen sporcu takviyeleri, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın sorumluluğundadır ve yönetmelikler gereği de “Uluslararası Olimpiyat Komitesi –Dünya Anti-Doping Ajansı” tarafından yayımlanan “Yasaklanmış Madde Listesi”nde yer alan yasaklı maddelerin olup olmadığını, Bakanlık denetler ve ona göre onay verir. Ancak yurt dışından kaçak olarak getirilen ve nerede üretildikleri belli olmayan ürünlerin doping maddesi içerebildikleri bilinmektedir. Bundan dolayı tüketicilerin ürün üzerlerinde firma ismi veya nerede yapıldığı ile ilgili bilgi bulunmayan ürünleri tercih etmemeleri tavsiye edilmektedir.
  • 2. PROTEİN TOZU ZARARLI MIDIR?

    Protein tozlarının daha önceden sağlık problemi (diyabet, karaciğer problemleri, böbrek problemleri) olmayan bir bireyde, normal bir kullanımda herhangi bir sağlık problemine yol açmadığı bilinmektedir. Ağır egzersizler kasların zarar görme riskini artırır, genellikle mikroskobik düzeyde olan bu hasarın onarımı için proteinin rolü fazladır. Dikkat edilmesi gereken konu ise protein tozları veya diğer sporcu takviyelerini dengeli ve sağlıklı bir beslenmenin yanında, takviye olarak kullanmaktır. Vitamin ve mineral takviyelerinde de olduğu gibi protein tozlarının da önerilen dozun üzerinde alımı bazı sağlık problemlerine yol açabilir.
  • 3. PROTEİN NE ZAMAN KULLANILIR?

    Son zamanlarda yapılan çalışmalar, protein alım zamanının çok önemli olabileceğini göstermiştir. Protein tozları yoğun fiziksel aktivite dönemlerinde protein dengesini korumak için tüketilir. Antrenmandan hemen sonra tüketilecek protein, çalışmış kasların toparlanmasını sağlamada yardımcı olur.
  • 4. PROTEİN TOZLARI NASIL VE HANGİ MİKTARLARDA KULLANILMALI?

    Protein tozu olan ürünlerde üretici tarafından sağlanan etiket üzerinde yazan kullanım talimatlarına uyulması tavsiye edilir. Genelde su ile karıştırılarak kullanılması önerilir. Spor yapmayan kişilerin protein gereksinimleri 0.8-1.0 g/kg’dır. Sporcularda ise protein gereksinimi egzersizin türüne, şiddetine göre ağırlık başına 1.2-1.8 g/kg arasında değişebilmektedir.
  • 5. HANGİ SPORDA HANGİ SPORCU GIDA DESTEĞİ TERCİH EDİLMELİ?

    Yapılan akademik çalışmalar da gösteriyor ki; yapılan spor türüne göre kullanılan enerji sistemleri farklı olduğu için ihtiyaç duyulan enerji ve besin öğeleri gereksinimleri de farklılık göstermektedir. Bununla birlikte yaş, cinsiyet ve yaşam tarzı yine ihtiyaçları farklılaştıran etmenlerdir. Genel olarak, yapılan sporda hangi fiziksel aktivite seviyesi daha yüksek ise kişinin buna uygun besin takviyesi alması önerilir. Örneğin; dayanıklılık gerektiren bisiklet, yüzme, uzun mesafe koşuları, dağcılık-tırmanış, kayak, kürek gibi sporlarda en önemli unsur spor esnasında performansın düşmemesini sağlamak için sindirimi kolay karbonhidratlı içecek veya enerji jelleri tüketilebilir. Kişinin spor sonrası kaslarının onarımı için hem pratik hem de taşıması kolay olan protein barları tercih edilebilir. Ya da kısa mesafe koşuları, dövüş sporları, ağırlık kaldırma gibi patlayıcı güç gerektiren sporları yapan kişilerin spor öncesinde kas onarımına, gelişimine ve yapımına yardımcı ortam sağlamada faydalı olabilen amino asit takviyelerini kullanabilirler. Kişi spor sonrası protein dengesini korumak, kasların toparlanmasına ve yapımına yardımcı olmak için protein tozu tüketebilir.
  • 6. ANTRENMAN ÖNCESİ (PRE-WORKOUT’LAR) SPORCU GIDALARI NASIL KULLANILIR VE HANGİ MİKTARLARDA ALMALIYIM?

    Antrenman öncesi kullanılan besin takviyelerinin, yemekten 1-2 saat sonra aç karnına, spordan 30 dakika kadar önce alınması tavsiye edilir. Genelde su ile karıştırılarak kullanılması önerilir. Ancak yine de ambalaj üzerinde yazan üreticinin vermiş olduğu kullanım şekli, dozu ve önerisini okumak gereklidir.
  • 7. AMİNO ASİT TAKVİYELERİ NİÇİN KULLANILIR?

    Vücudumuza besinlerle aldığımız proteinler ya da takviye olarak alınan protein tozları, vücut tarafından sindirilerek amino asitlere parçalanır ve vücut kendi ihtiyacı olan proteinleri bu amino asitlerden tekrar sentezler. Amino asitlerden özellikle üç tane amino asit - valin, izolösin ve lösin dallara ayrılmış amino asitler zinciri olan BCAA’leri oluşturur ve bunlar vücut tarafından sentezlenemeyen ve dışarıdan alınması gereken temel (esansiyel) amino asitlerdendir. Beslenme desteği olarak, spordan önce alınan amino asit takviyeleri, direkt olarak vücut tarafından kullanılarak kas onarımına, gelişimine ve yapımına yardımcı ortam sağlamada faydalı olabilmektedir.
  • 8. ANTRENMAN SONRASI (POST-WORKOUT’LAR) SPORCU GIDALARI NASIL KULLANILIR VE HANGİ MİKTARLARDA ALMALIYIM?

    Antrenman sonrası kullanılan besin takviyelerinin spordan hemen sonra tüketilmesi tavsiye edilir. Genelde su ile karıştırılarak kullanılması önerilir. Ancak yine de ambalaj üzerinde yazan üreticinin vermiş olduğu kullanım şekli, dozu ve önerisini okumak gereklidir.
  • 9. SPOR YAPARKEN KARBONHİDRAT ALMALI MIYIM?

    Evet, çünkü karbonhidratlar çalışan kaslara birincil enerji kaynağıdırlar. Karbonhidratlar vücutta kas ve karaciğerde ‘glikojen’ şeklinde depo edilirler. Egzersiz süresine ve şiddetine bağlı olarak enerji depolarında (glikojen) boşalma meydana gelir. Düşük glikojen düzeyleri dayanıklılığı, konsantrasyonu ve performansı ciddi anlamda etkiler. Fiziksel aktivite öncesi karbonhidrat depolarını artırmak ve fiziksel aktivite sonrası toparlanmayı hızlandırmak amacıyla yeterli miktarda karbonhidrat  tüketilmesi gerekmektedir.
  • 10. PROTEİN BAR NE ZAMAN YENMELİ?

    Spordan önce veya sonra, ya da şehrin yoğun temposunda yetersiz beslendiğinizi düşündüğünüzde besin desteği olarak tüketilebilir. Dağcılık, bisiklet, trekking gibi yoğun fiziksel aktiviteler sonrasında protein dengesini korumak için tüketilebileceği gibi, sağladığı karbonhidrat ile de fiziksel aktivite sonrası toparlanmayı hızlandırmada yardımcı olur.
  • 11. PROTEİN TOZU MU PROTEİN BARI MI TERCİH ETMELİYİM?

    Birçok gıda takviyesini farklı formlarda (toz, bar, tablet, sıvı gibi) bulabilmek mümkündür. Protein barlarının kullanımının çeşitli durumlarda daha pratik ve kolay tüketilebilir olması, başka besleyici içeriklere sahip olabilmeleri (karbonhidratlar, vitamin ve minareller gibi) dolayısıyla tüketici tarafından protein tozları yerine tercih edilebilir. Protein tozları ve barları birbirlerini tamamlayan nitelikte gıda takviyeleridir. Her ne kadar birbirlerinin yerine geçiyor gibi görünseler de, aslında her birinin güçlü ve zayıf olduğu yönler vardır.