LÜTFEN DAHA SONRA TEKRAR DENEYİNİZ ADD TO CART ISSUES ON SAFARI AND FIREFOX. PLEASE TRY LATER.
X

89.50 ₺ ve üzeri kargo ücretsiz!

SPORLAR

YÜZME

Bir dayanıklılık sporu olan yüzmede en çok kullanılan kasların yorgunluğa karşı daha fazla direnci olan yavaş kasılan fibril kaslardır. Yüzme sırasında vücudun tamamı aktif halde olur ve performansın geliştirilmesi için beslenme kişiye özel olarak egzersiz öncesi karbonhidrat ağırlıklı veya egzersiz arasında emilimi hızlı olan karbonhidrat tüketimiyle yapılır.

BİSİKLET

Bisiklet mükemmel bir dayanıklılık sporudur. Hem karın ve bel hem de bacak ve kalça kaslarını çalıştırır. Yorgunluğa karşı daha fazla direnci olan yavaş kasılan fibril kaslarının kullanıldığı bu sporda performansın geliştirilmesi için antrenman ya da müsabakadan 3-4 saat önce karbonhidrat ağırlıklı sindirimi kolay gıdalar tüketilmelidir ve yarış esnasında kan şekerini dengelemek için 1 saat aralıklı karbonhidratlı içecek ya da enerji jeli tüketilebilir.

KOŞU

İyi bir kuvvet sporu olan kısa mesafe (sprint) koşusunda güç üretim kapasiteleri yüksek olan hızlı kasılan fibril kasları kullanılırken, iyi bir dayanıklılık sporu olan uzun mesafe koşusunda daha çok yorgunluğa karşı daha dirençli olan yavaş kasılan fibril kasları kullanılır. Diz sağlığı için koşu zemini de oldukça önemlidir ve beton-asfalt zeminler tercih edilmemelidir. Mümkünse tartan zemin tercih edilmelidir. Koşudan minimum 2 saat önce öğün tüketilmelidir ve türüne göre içeriği şekillendirilmelidir. 90 dk ve daha uzun süreli koşularda veya kısa süreli, gün içinde 2-3 kez tekrar edilen kısa mesafe koşularında beslenmede karbonhidrat tüketiminin yeri önemlidir. Koşu sporunda karın, bel, bacak kaslarının çalışması ön plandadır.

TREKKING

Sağlıklı her yaştan insanın rahatlıkla yapabileceği güzel bir dayanıklıklık egzersizidir. Parkur zorluk derecesine göre bilinçli hazırlanılmalıdır. Trekking çok zorlu olabileceği gibi son derece basit parkurlarda da yapılabilecek ve tamamen doğada gerçekleştirilebilecek bir aktivite olup yanınıza alacağınız ekipman, özellikle ayakkabı seçimi oldukça önemlidir. Yürüyüş sırasında belli bir tempo yakalanmasına ve nefesin düzenlenmesine çalışılır. Yürüyüş temposu mümkün olduğunca sabit tutulmalıdır. Yiyecek seçerken midenizi şişirecek ve yürümenizi zorlaştıracak yiyecekler yerine, hızlı enerji sağlayacak, kolay taşınabilir ve tüketilebilir gıdalar tercih edilmelidir. Ayrıca aktivite güzergahının ve süresinin en az bir kişiye bildirilmesi önemlidir, bu şekilde olası problemde yardım gelecektir.

DÖVÜŞ SANATI

Kökeni antik olimpiyatlara kadar dayanan dövüş sporlarından olimpik spor dalı olan boksu ele alırsak, dayanıklılık ve kondisyonun ön planda olduğu görülür. Boks sporunun antrenman temposu yüksek, dinlenme aralıkları kısadır. Vücudun tamamı aktiftir. Protein, karbonhidrat beslenmenin büyük bölümüdür. Antrenman sonrası boşalan kas glikojen depolarını kana hızlı karışan karbonhidrat ile ve kasların yeniden toparlanması için, protein depolarını mümkün olduğu kadar hızlı doldurmak çok önemlidir.

DANS

Vücuttaki kasların çoğunun kullanıldığı eğlenceli bir aktivite türüdür. Profesyonel, amatör farketmezksizin evde ya da dışarda yapılabilir. İdeal nabız ve süreyle yağ yakımı sağlanabilir. Kordinasyon ve denge ön plandadır. Antrenman sonrası boşalan kas glikojen depolarını kana hızlı karışan karbonhidrat ile ve kasların yeniden toparlanması için, protein depolarını mümkün olduğu kadar hızlı doldurmak çok önemlidir.

FITNESS

Forma girmek ya da formda kalmak için yapılan, vücudun tamamının çalıştırılması gereken aletli spor çeşididir. Protein, karbonhidrat beslenmenin büyük bölümüdür. Antrenman sonrası boşalan kas glikojen depolarını kana hızlı karışan karbonhidrat ile ve kasların yeniden toparlanması için protein depolarını mümkün olduğu kadar hızlı doldurmak çok önemlidir.

BALE

Başlama yaşı 6-10 arasıdır. Kas gelişimi tamamlanmadan baleye başlanmalıdır. Esneklik, denge son derece önemlidir. Dans edenler için yapılması, dans performansındaki verimi artırır. Egzersiz sırasında karın boş ya da boşa yakın olmalıdır. Daha çok kuvvete dayalı bir spor olan baleden sonra proteinli gıdaları tüketmek protein dengesini korumada yardımcı olacaktır.

PİLATES

Aletli ve aletsiz olarak ikiye ayrılır. Cinsiyet fark etmeksizin her yaşta yapılabilir. Özellikle iskeleti destekleyen kasları kuvvetlendirerek duruş bozukluklarının önüne geçen ve vücudu sıkılaştıran mükemmel bir spordur. Bunun dışında kas güçlendirici bir faaliyet olan pilates, tok karna yapılmamalıdır. Karın boş ya da boşa yakın olmalıdır. Ancak pilatese uzun zaman aç kalmış olarak başlamak da sakıncalıdır. Pilates yapmaya başlamadan 1-1,5 saat önce bir öğün tüketmek uygun olacaktır. Pilates sonrasında proteinli gıdaların tüketimi çalışmış kasların onarımı ve toparlanmasını sağlayacaktır.

YOGA

Hindistan kökenli, felsefik yönü kuvvetli yaşam şeklidir. Duruş şekilleri, nefes ve esneklik çok önemlidir. Kalp sağlığını, sinir sistemini ve zihni olumlu etkiler. Vücut aktifken zihin pasiftir. Başlanmadan iyi ısınılmalı ve karın boş ya da boşa yakın olmalıdır.

VÜCUT GELİŞTİRME

Vücut geliştirmeyle ilgilenenlerin antrenman amacı dengeli kas büyüklüğü, simetrisi ve görüntüsüne odaklanır. Uyku, düzgün beslenme ve antrenman ile doğru orantılı sonuç verir. Kuvvete dayalı bir spor olan vücut geliştirmede iyi bir sonuç için iyi bir beslenme programı uygulamak gerekir. Vücut geliştirme açısından bakacak olursak yeni kasların yapımı için yeterli miktarda karbonhidrat ve protein alımı çok önemlidir. Antrenmandan 2-3 saat önce kolay sindirilen protein ve karbonhidrat ağırlıklı öğün tüketilmelidir. Antrenman sırasında boşalan protein ve karbonhidrat depoları mümkün olduğunca kısa sürede doldurulmalıdır.

CROSSFIT

1995 yılında temelleri atılmış bu spor dalının günümüzde de hızlı gelişimi devam etmektedir. “Crossfit” olimpik halter kaldırışlarının, atletizm ve jimnastik sporlarının kombine edildiği, dolayısıyla tek bir bölgedeki kasın çalıştırması yerine daha fazla kasın devreye girdiği, patlayıcı güç, dayanıklılık ve esnekliği hedefleyen bir spordur. Protein ve karbonhidrat beslenmenin önemli bir bölümüdür. Antrenmandan önce karbonhidrat tüketimi egzersizin yoğun ve aktif bir şekilde sürdürülmesine yardımcı olacaktır. Antrenmandan sonra protein alımı kas yıkımının azalması ve kasların onarımı için önemlidir.